woensdag 25 september 2013

Blogger is weer bezig....en de oplossing voor het probleempje

Hallo allemaal,
Dit keer een kaartje van mij, geen kaart, maar misschien een tip waar jullie wat aan hebben. Bij heel veel blog zijn de plaatjes in de kolommen groter dan de kolommen zelf en lopen deze afbeeldingen door de tekst. Van mijn lieve collega Roberta by DDCC kreeg ik een tip hoe je dit kunt oplossen, en dat wil ik graag met jullie delen:

Ga naar "ontwerp", vervolgens naar Sjabloon en dan "aanpassen".

Vervolgens ga je naar "geavanceerd" en dan moet je naar beneden scrollen totdat er staat "toevoegen CSS".

Hier moet je dan de navolgende tekst kopieren: 
img { height: auto !important; max-width: 100% !important;}

Dan moet je een enter geven en een nieuwe regel maken nadat je de tekst hebt geplakt. Vervolgens klik je op
"toepassen op blog"

Bij mij is het ook gelukt, ik had dit echt nooit zelf kunnen verzinnen.

Liefs, Cindy

9 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sorry, ging iets verkeerd.
    Het kan nog makkelijker!!
    Vóór je een afbeelding in je zijbalk gaat plaatsen het vinkje aanzetten vn: aan paginaformaat aanpassen en dan je afbeelding uploaden.
    That's it!

    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt wat Ger Janne zegt maar ook een goede tip van je Cindy.
      Gr Anita

      Verwijderen
  3. heel erg bedankt voor de tip en gelijk veranderd, bedankt hoor zo ziet alles er weer mooi uit.
    groeten Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Suup! Dank je wel dat je dit met ons wilde delen. Ik heb het gelijk aangepast, het zag er niet uit op mijn blog, maar zoals jij al schrijft: ik had het zelf niet kunnen bedenken!
    Hopelijk laat blogger ons nu ff met rust.

    Groetjes, Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  5. bedankt voor de uitleg ga hem bewaren
    groetjes marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een top-tip zeg !! Soms snap je niet dat ze dit soort dingen niet standaard in het programma inbouwen. Ik had al verschillende keren mijn kolommen breder gemaakt omdat het vervelend was als de plaatjes over de gewone tekst heen gingen.
    Maar dat is nu dus opgelost !!

    Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je wel Cindy dat ziet er beter uit nu op mijn blog.
    Lieve groetjes Ina

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat jullie weer een reactie hebben achtergelaten. Ik lees ze altijd met veel plezier! Groetjes, Cindy