zaterdag 30 november 2013

Nieuwe challenge bij DDCC

Goedenavond allemaal,

Hier ben ik voor de tweede keer deze dag. Vandaag gaat er weer een nieuwe challenge van start bij DDCC. Het thema is dit keer: gebruik een techniek die je nog niet eerder hebt gebruikt en vertel wat je er van vindt. Voor mij was de keuze niet zo moeilijk. Hier in Nederland is iedereen in de ban van Panpastel, dus ik dacht, daar ga ik mee aan de slag. Ik heb een goudkleurige panpastel aangeschaft en een kerstkaart gemaakt. Het vergt wel wat oefening, de Panpastel zat namelijk overal, maar het is wel heel leuk om te doen. Ik heb gebruik gemaakt van een stempel van Memorybox, Vivadecor en Crealies die ik met versamark op mijn kaart heb gestempeld. Vervolgens heb ik met een oogschaduwborsteltje de Panpastel op mijn kaart aangebracht. Door over de doorzichtige versamark te wrijven, komt de stempel naar boven. Het is echt heel leuk om te doen. Verder heb ik nog een mal van Elisabeth Dies gebruikt voor de tekst, memoryboxmallen en een doohickey. Ben benieuwd naar jullie reacties. Ik vind deze techniek in ieder geval voor herhaling vatbaar.

Het zou leuk zijn dat jullie meedoen met de challenge. Het aantal deelnemers van de afgelopen challenges was niet echt om over naar huis te schrijven. Je kunt een gaaf abonnement op een tijdschrift winnen van Through the Craftroom door, dat is toch zeker de moeite waard om mee te doen. Neem ook eens een kijkje op het blog voor de gave creaties van mijn andere DT-leden.

Liefs, Cindy

Hello everybody,

Here I am for the second time today. Today starts a new challege at DDCC. The theme of this challenge: use a technique you have never used bevofre and let know what you think of it. This time the chouce wasn't very hard. In the Netherlands everyone is completly hooked on the Pastels, so I thought I buy one and lets go down to work. I have bought a goldcolored Pandpastel and I have made a Christmas card. It takes some practice, the Pan Pastel was everywhere on me, but It is such fun to work with it. I have used a stamp from Memory box , vivadecor and Crealies which I have stamped on my card with versamark. Afterwards I have used a eyeshadowbrush to get the Panpastel on my card. By brushing the Panpastel at the Versamark, the stamp will be visable. It is so much fun to do. Furthermore I have used a die of Elisabeth Dies for the text, dies of Memorybox and a Doohickey. I am really looking forward to your reactions. I think I will use this technique more often.

It would be great if you all join the challenge. The number of participants was a little bit dissapointing. You can win a subscription on the magazine of through the craftroom door, which is absolutely worth trying.The prize will be a one year subscription to the magazine. 


In order to receive the gift they need to join TTCRD web site first. http://craftrmdoor.ning.com/
Through The Craft Room Magazine is offering a one year subscription to the next winner of DreamTimes Designs challenge. TTCRD is an online paper craft magazine which can be downloaded to your personal computer and is filled with tutorials, inspirations and articles for the subscribers to read and you have access to over 80 free digial images to create cards, scrapbook and projects with.
Would you love to be publish and have a chance to win a $25.00 gift certificate to the store of your choice? You can do this by submitting a paper craft creation to the magazine - details for submissions is located on the web site which you can join for free.


 Please come over to the blog to see the stunning creations of my fellow DT-members.

Hugs,
Cindy








18 opmerkingen:

  1. Je kaart is prachtig, als ik je doosje mag lenen ga ik eens kijken of ik mee kan doen, wie niet waagt wie niet wint toch?
    ik heb de kaart in het echt gezien, o dames hij is zo mooi.
    Liefs je moedertje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow what a beautiful card Cindy! I didn't realise you could get such a gorgeous result from Pan Pastels. I think I need to try some soon! Hugs Julie xox

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Cindy, I had commented while I was still signed in as Lisa earlier....oops! I wanted you to know just how much I love this card. It is so elegant and I'm sure you looked quite pretty with all of the gold on you!!
    Also, you should definitely let your sweet Mom borrow this too. :o)
    hugs--
    Roberta
    Queen Bee Paper Crafts

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gorgeous card Cindy! It is so rich and elegant looking, just beautiful. Your pastel technique is perfect! I have never worked with them, but this has really inspired me to try it. I LOVE your image too, and the way you have framed and layered it. Also the lovely flourish and poinsettia really set it all of! SUPER JOB!!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig winters kaartje.
    Zo leuk gedaan met de panpastels.
    Knap hoor.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  6. WOW!! Really pretty and stunning, Cindy! Never thought that the result would be so perfect as you coloured with pastel. Should get myself one :) :)
    Just love it! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig kaartje is het geworden zeg. ziet er echt heel mooi uit. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtige kaart Cindy!
    Mooi in goud!

    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wow that's a great effect with something like that! Love it! It fits perfectly with a Christmas feel as it's Like a misty shimmer of colour, I love it :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooooh, toch bijna dit schitterende kaartje gemist, erg mooi effect met de versamark en de panpastels, sjiek kaartje, ik geloof zekker dat een beetje oefening nodig is, maar dat is bij jou niet te zien, groetjes Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schitterend!!!!! Ik vind hem supergeslaagd en prachtigmooi - super gedaan Cindy!

    Groetjes,
    Misseke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. beautiful Christmas card Cindy! I have a few panpastels myself but I've never used them in this way before :) it looks great! Gem xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. nou het is prachtig geworden hoor en dat voor de eerste keer.
    groeten Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow this is stunning Cindy. Love the whole effect and the card looks so elegant. Love the way you have highlighted the veins on the poinsettia too. Beautiful xx

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat jullie weer een reactie hebben achtergelaten. Ik lees ze altijd met veel plezier! Groetjes, Cindy