woensdag 3 december 2014

Dag 3 van de adventkalender bij My Besties Dutch Girls Designs

Goedemorgen lieve blogvriendinnen,
Nog een paar weken dan is het jaar weer voorbij. Wat gaat de tijd toch snel. Ik vind deze tijd van het jaar wel heel gezellig, vroeg donker, overal lichtjes en mooie versieringen. Vandaag mag ik jullie een dag van de adventkalender laten zien. Ik heb een kerstversiering gemaakt en ik zal hieronder proberen uit te leggen hoe ik deze heb gemaakt.  Allereerst het eindresultaat van het project:




en een close-up van de digi, die je hier kunt vinden. Deze heb ik weer ingekleurd met copics.

Maar hoe heb ik dit project nou gemaakt. Je hebt nodig: 
* een circle edgepunch van Martha Stewart
* een ronde stans, ik heb ook een ronde met een kartelrand gebruikt, maar dat hoeft natuurlijk niet.
* 3 vellen cardstock van 30,5 x 30,5 cm
* tule;
* plaksteentjes;
* andere versiersels.

WERKWIJZE:
stans uit het cardstock drie cirkels. Deze snijd je vervolgens doormidden.

Vervolgens ril je met de scorpal vanuit iedere punt naar het midden van de cirkel.

En vouw er punten van.
Dit doe je zes keer. Vervolgens plak je alle hoeken aan elkaar, zodat het weer een hele cirkel wordt. 
Vervolgens plak je met dubbelzijdig tape de tule naar het midden van de cirkel. 
Stans twee rondjes (in mijn voorbeeld het rondje met de kartelrand) en plak er een zowel aan de voor als de achterkant op de gevouwen cirkel. Je zult zien dat hij nu gelijk een stuk steviger is. 
De basis is klaar, je kunt hem nu verder gaan afwerken. Bovenin de gevouwen cirkel heb ik een gaatje gemaakt om het ophanglint doorheen te verwerken. Doe dit niet te dicht op de kant, er hangt best wat gewicht aan!  Je kunt hem nu verder af gaan werken.

Ik hoop dat jullie iets aan deze uitleg hebben. Ik vond het zelf in ieder geval een heel leuk project om te maken!

Fijne week allemaal verder en kom morgen ook weer een kijkje nemen op het My Besties Dutch Girls designs blog voor de volgende dag van de adventkalender!

Liefs, Cindy

18 opmerkingen:

  1. Bijzonder mooi!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! En wat een duidelijke uitleg. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet dit er mooi uit! Bedankt voor de uitleg! groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi!! Fijn dat je uitleg hoe je deze gemaakt hebt :D.

    Groetjes, Priskilla

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig!!!! Wat een mooi project en wat een duidelijke uitleg.....Je hebt er echt een feestje van gemaakt meid. TOP!!!!!
    Liefs van Plony.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een werk Cindy, maar het resultaat mag er zijn!!
    Groetjes, Liselot

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw Cindy
    wat ziet dat er geweldig leuk uit .
    bedankt voor de uitleg.
    Fijne dag
    Groetjes Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, wat heb je dit mooi bedacht en gemaakt. Ik vind hem heel gaaf.
    Groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig leuk Cindy!!
    Prachtig gemaakt, hele leuke kerstdecoratie zo.
    Lieve groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Cindy wat prachtig deze mooie ronde creatie heel mooi gemaakt. Ik wil je bedanken voor de prachtige kaart die hier bij mij in de bus viel. dank je wel. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Cindy,
    WOW..wat supermooi gemaakt, een hele klus om de cirkel te maken, prachtige digi, mooi kleurwerk, super !
    Liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  12. in een woord prachtig en dan nog met uitleg ,ik wil hem best maken vind hem heel mooi maar die mallen heb ik niet erg jammer.
    Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja het is inderdaad een schitterende creatie, wat kan je toch prachtig kleuren Cindy, het is een blikvanger.
    Liefs je moedertje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het ziet er helemaal geweldig uit. Wat een gave creatie!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige kerst hanger heb je gemaakt, erg mooi hoor.
    groeten Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Cindy,
    Wat gaaf gemaakt zeg, super leuk zeg.
    Groetjes Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoihoi , eindelijk kom ik weer ff buurten. Even mijn schade af en toe proberen in te halen , je creatie is super gaaf en leuk je uitleg! Hij is prachtig n , mooi joh! xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat jullie weer een reactie hebben achtergelaten. Ik lees ze altijd met veel plezier! Groetjes, Cindy