maandag 2 maart 2015

Reminderkaart voor My Bestie Dutch Girls Designs

Hallo Bestievrienden,
Vandaag is het mijn beurt om een reminderkaart te plaatsen voor My Besties Dutch Girls designs en ik wil daarbij gelijk uitleggen hoe je "nat" embost. Dit is mijn reminderkaart:



Op mijn kaart zie je een hoek die met de natte embostechniek is bewerkt, alsmede de tekst. Door middel van een aantal foto's wil ik jullie laten zien, hoe je dit doet.

Allereerst heb je de navolgende spulletjes nodig:
* Heat resisting mat van Nellie Snellen;
* embossingpoeder;
* stansjes of tekst die je wilt bewerken met embossingpoeder;
* heattool;
* versamark inkt (doorzichtige inkt);
* A4 papiertje, dubbelgevouwen.



Ik zal hier de uitleg van de tekststempel geven. Stempel de tekst met de versamark inkt op stempelpapier. Vervolgens strooi je er embossingpoeder over. Haal het papier met het afdrukje met een pincet uit het embossingpoeder. Als je een dubbelgevouwen A4 papiertje neemt, dan kan je het embossingpoeder door de vouw zo in je potje terug laten glijden.




De embossingpoeder blijft nu aan je doorzichtige inkt hechten en ziet er zo uit.

Vervolgens pak je je heattool en je zult zien dat als je met de heattool over de embossingpoeder gaat dat het smelt. Ik gebruik hiervoor de heat resisting mat voor van Nellie Snellen. Gebruik je heattool niet rechtstreeks op je snijmat. Als je dit doet krijg je allemaal bulten in je mat door de warmte!  En pas natuurlijk ook op met je heattool, de lucht die hieruit komt is ook erg heet!


Als de embossingpoeder helemaal is gesmolten, ziet het eruit zoals de tekst op mijn kaart. 

Voor de hoek geldt hetzelfde principe. Ik heb een hoekje van Dutch Doobadoo gebruikt en dit in mijn Versamark stempelkussen gedrukt. Vervolgens weer bestrooit met embossingpoeder en bewerkt met mijn heattool. De embossingpoeder smelt weer en je hebt een superleuk bewerkt hoekje.

Mijn afdrukje heb ik weer ingekleurd met copics en het papier is van Studiolight. Ik heb img 673 gebruikt. Ik vind het heerlijk die frisse, felle kleuren. Laat het voorjaar maar komen! 

Groetjes
Cindy

13 opmerkingen:

  1. Ooooo wat een beauty van een kaart heb je weer gemaakt Cindy en de tutorial is zo goed uitgelegd, dank je wel daarvoor.
    Ook heb je weer prachtig gekleurd, een top kaart.
    Liefs je moedertje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooie kaart in heerlijke frisse kleuren, en een goede uitleg wat wil een mens nog meer.
    Fijne dag, Liefs Ghea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een Prachtige Vrolijke kaart meis!!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke vrolijke kaart heb je weer gemaakt. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker vrolijk en fris kaartje Cindy!
    Groetjes, Liselot

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is dit mooi! Lekker vrolijk! Leuk de uitleg. Groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een leuke kaart Cindy.
    Je hebt het nat embossen goed uitgelegd.

    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een pracht van een kaart heb je gemaakt Cindy, supermooi!
    Groetjes,
    Misseke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterende kaart met een goede uitleg en wat leuk dat je dit met ons wil delen.

    Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Supermooi gedaan dit kaartje. Heel vrolijke kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig kleurrijk kaartje Cindy

    groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schitterende kaart en wat een uitleg er bij ik vind dat altijd zo moeilijk super gedaan even een berichtje ook van mij ik heb inmiddels ook de silhouette Cameo wat een top ding is dit groetjes Nel

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat jullie weer een reactie hebben achtergelaten. Ik lees ze altijd met veel plezier! Groetjes, Cindy